Pozitivni učinki globokega in zavestnega dihanja

Ali ste vedeli, da vsak dan naredimo približno 20.000 vdihov? A kaj, ko se ljudje s svojim dihanjem premalo ukvarjamo in mu ne posvečamo dovolj velike pozornosti oziroma se ga večino časa niti ne zavedamo. Sicer drži, da je dihanje nehoten in samodejen proces, a pomembno je, da se naučimo ozaveščeno dihati, saj bomo tako veliko naredili za svoje zdravje in splošno dobro počutje.

Pomembno je, kako dihamo

Z redno prakso globokega in zavestnega dihanja lahko zmanjšamo negativne vplive stresa ter poskrbimo za več energije in vitalnosti. Globoko dihanje poleg tega pozitivno vpliva na srčni ritem, pomaga pri zniževanju krvnega tlaka ter celo blaži simptome posttravmatske stresne motnje.

Na naše dihanje vpliva čisto vsaka čustvena reakcija, napetost in obremenitev. In zato je še kako pomembno, da začnemo razmišljati o dihanju, se mu tudi med dnevom kdaj posvetimo in poskrbimo za to, da bolj kakovostno vdihnemo in izdihnemo. Seveda so za kakovostno dihanje potrebni zdrav dihalni, obtočilni in gibalni sistem, ne smemo pa zanemariti niti svojih čustev in telesne drže, ki mora biti med dihanjem pokonča in sproščena.

Vdihnemo vedno skozi nos, pri tem pa nam pomagajo mišice prsnega koša ali trebušne mišice, čemur pravimo abdominalno dihanje. Ljudje imamo sicer več težav z izdihom, saj ne izdihujemo dovolj intenzivno in zato večinoma predihavamo le pljučne vršičke.

Sprostitev je v tem hitrem načinu življenja še posebej pomembna in prav ozaveščeno in globoko dihanje nas hitro in učinkovito sprosti in pomiri. Ko smo sproščeni, dihamo enakomerno in s trebušno prepono. Poleg tega imamo več energije, smo manj nestrpni in lažje opravljamo vse svoje delovne obveznosti.

Ko se znajdemo v neki stresni situaciji, se dvigneta srčni utrip in pritisk, naše mišice so bolj prekrvavljene in hitreje dihamo. Nesproščen človek diha s prsnim košem, skrajšane ima vratne mišice, zakrčene mišice hrbta, diha plitko in zadržuje izdih. Telo je v krču, ni sproščeno, zato se lahko pojavijo glavoboli in bolečine v hrbtu, kasneje pa lahko pride tudi do kratke sape, vrtoglavice, tresenja, slabosti ter bolečin v prsih in trebuhu.

Vztrajnost se obrestuje

To, da si vsak dan vzamemo čas in se osredotočimo na zavestno in globoko dihanje, je smiselna in potrebna naložba v naše zdravje, ki se nam bo dolgoročno še kako obrestovala. Z le nekaj minutami dnevno, ko se umirimo in povežemo svojim dihom, bomo zmanjšali stres, izboljšali delovanje dihalnega sistema ter poskrbeli za splošno boljše zdravje in dobro počutje.

Preberi podobne zapise: